Catherine Urban in il Sole 24 ORE
Casarialto and Catherine Urban in Il Sole 24 ORE
Il Sole 24 ORE issue tell about the Casarialto founder and designer, Catherine Urban.
“Altre belle storie le trova in tavola, il vetro, che in Italia ha una terra di elezione quella veneziana e un centro focale, Murano. A questi territori e agli artigiani insuperabili che li abitano, ha dedicato il suo lavoro Catherine Urban, imprenditrice francese naturalizzata italiana, conquistata dal fascino secolare del vetro veneziano.
Con il suo brand Casarialto la Urban, ha dato vita a una serie di collezioni in vetro per la tavola che omaggiano la sapienza delle manifatture veneziane, tradotta in oggetti contemporanei, dall’anima narrativa: i bicchieri da vino Dolce Vita, con il piede a calice rovesciato, i bicchieri da acqua Petalo, a forma di fiore e in tinte delicate , e ancora i portatovagliolo Foglia.”“Other beautiful stories can be found on the table with glass, which in Italy has its roots in Venice and a focal point in Murano. Catherine Urban, a French entrepreneur naturalized Italian, dedicates her work to these territories and the unsurpassed craftsmenship. She was defenetely seduced by the centuries-old charm of Venetian glass.
With its Casarialto brand, Urban has given life to a series of glass collections for the table that pay homage to the wisdom of Venetian manufactures, translated into contemporary objects, with a narrative soul: the Dolce Vita wine glasses, with overturned goblet, the Petalo water glasses, in the shape of a flower and in delicate hues, and the Foglia napkin rings.”
Focus is on Casarialto tablaware and especially on Dolcevita Glasses, Petal glasses and Leaves napking rings.